Ångerrätt och returer

Hur gör jag en retur?

För varor köpta på duab.se har du öppet köp/ångerrätt i 14 dagar efter att du mottagit dina varor. (OBS! Just nu har vi förlängt öppet köp t.o.m. 31/1 2021). Den vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen.

Returfrakten kostar 150 kr för paket respektive 300 kr för styckegods. Beloppet justeras vid återbetalning/kreditering. Vänligen ta hänsyn till att det kan ta upp till 14 dagar att få ditt returärende behandlat. Observera att vi inte har möjlighet att hantera returärenden utan retursedel.

Ladda ner en retursedel här

För att göra en retur (ångerrätt, reklamation eller annan orsak) följer du instruktionerna nedan.

  1. Fyll i en retursedel och skicka den till kundtjanst@duab.se, skriv även ut retursedeln som du sedan även ska bifoga med sändningen.
  2. Invänta svar från kundtjänst som kommer att skicka dig en returfraktsedel som du ska använda för att returnera varorna.
  3. Packa dina varor omsorgsfullt i de förpackningarna som de kom i och använd i största möjliga mån det medföljande emballaget. Tänk på att emballera väl då det är du som kund som ansvarar för eventuella skador vid en returfrakt. Glöm inte att bifoga retursedeln i retursändningen.
  4. Skriv ut och klistra eller tejpa returfraktsedeln på paketet eller godset.
  5. Om returen avser ett paket lämnar du detta på ett av PostNords serviceställen. Om returen avser ett tungt, större skrymmande paket eller en pall (väger mer än 35 kg, har en längd som överstiger 1,5 meter eller en omkrets som överstiger 3 meter), dvs en sändning som du fått via en hemleverans, måste du istället beställa upphämtning genom att kontakta PostNord på telefon 0771-33 33 10. Be om att få ett kvitto för din retursändning som du sedan sparar till returärendet är avslutat.
  6. När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att kreditera ditt köp och genomföra en återbetalning.

Om du har handlat med kortbetalning eller direktbetalning kommer Collector Bank att återbetala pengarna till ditt konto. Notera att det kan dröja 2-5 arbetsdagar innan pengarna är åter på kontot.

Har du betalat ditt köp med faktura eller delbetalning kommer en kredit göras och du får en uppdaterad faktura skickad till dig antingen via mail eller post.

Om du redan har betalat din faktura kommer Collector Bank att kontakta dig via mail för en återbetalning.

Kontakta oss antingen via mail: kundtjanst@duab.se eller ring oss per telefon 0499-14319. Uppge alltid ärende ID eller ordernummer.